dinsdag 18 oktober 2011

9 juli
Van Amsterdam naar Denver
Overnachting: Fairfield Inn Denver Airport, 66 dollar

Na maandenlange voorbereiding is het vandaag zo ver. We gaan op vakantie naar Amerika. Net zoals twee jaar geleden hebben we de avond ervoor broodjes voor in de trein klaar gemaakt, en net zoals twee jaar geleden vergeten we ze 's morgens vroeg mee te nemen. Ontdekten we dit de vorige keer pas op het station, deze keer komen we er bij de tramhalte al achter. Met een enorme sprint kan Martin ze nog net ophalen voordat de tram komt. De hele reis naar Schiphol, tram en trein, heeft hij vervolgens nodig om uit te puffen.
We vliegen met British Airways via Londen naar Denver. Ze hebben een aparte incheckbalie en dat gaat vlot. Een kwartiertje wachten in de rij. Ook de douane en de veiligheidscontrole kosten een kwartiertje. We drinken een kopje koffie en dan gaan we naar onze pier. Na een tijdje komt ons vliegtuig er aan en we zien hoe de koffers van de vorige vlucht uitgeladen worden. Als je ziet hoe daar mee omgegaan wordt, weet je gelijk weer waarom het verstandig is om geen breekbare dingen in de koffer te stoppen. Als ze vervolgens de koffers van onze vlucht gaan inladen, zien we onze blauwwitte koelbox voorbijkomen.
We vertrekken te laat vanuit Schiphol maar we hebben 3 uur de tijd om over te stappen op de vlucht naar Denver en dat is voldoende. Op Heathrow maakt Judith van de gelegenheid gebruik om even te MSN-en. Bij het inchecken in Londen voor de vlucht naar Denver wordt onze handbagage aan een inspectie onderworpen. Martin bedenkt ter plekke dat hij een nageletui met een schaartje en een scherpe lange nagelvijl in zijn toilettas heeft laten zitten, maar gelukkig voor ons wordt deze over het hoofd gezien.
Alle stoelen in het vliegtuig hebben hun eigen tv-schermpje. Judith kijkt drie keer naar dezelfde film. We komen in Denver om ongeveer 18.30 uur plaatselijke tijd aan. Alle bagage is meegekomen. Later horen we dat dat wel eens mis gaat bij BA.
Bij Alamo halen we de auto op. We hebben een minivan gehuurd. Alles is al in Nederland betaald. Het enige wat we nog extra moeten betalen zijn de achterlatingkosten van 200 dollar omdat we de auto niet terugbrengen naar Denver maar deze in San Francisco zullen achterlaten. We mogen op het parkeerterrein bij de minivans zelf een auto uitzoeken. Het wordt een lichtblauwe Dodge Grand Caravan (Chrysler Voyager). Hij heeft twee achterbanken en daarachter nog bagageruimte. Al onze bagage gaat er dan ook met gemak in. De middelste bank bestaat uit twee stoelen. De koelbox past er naast, wat wel zo praktisch is, want daar kunnen we nu onderweg gemakkelijk bij. De tweede achterbank gebruiken we de rest van de reis als opslagplaats, al zijn de spullen die daar liggen wat moeilijker bereikbaar. Maar verder zijn we allemaal enthousiast over de auto, en na wat dingen uitgeprobeerd te hebben rijden we naar ons motel.
Het motel blijkt samen met een groep andere motels op een paar kilometer afstand van het vliegveld te liggen, echt in the middle of nowhere. Er is geen restaurant te bekennen, wel is er de mogelijkheid om wat te laten bezorgen, maar eigenlijk hebben we geen honger, en na wat oefeningen te hebben gedaan in de exercise room duiken we in bed. Het is inmiddels half tien plaatselijke tijd (5.30 uur Nederlandse tijd). We hebben een lange dag achter de rug.